غذا

کوکو سیب زمینی سه سوته

نوشته شده توسط goldengap

طرز پخت کوکو سیب زمینی به ساده ترین روش

ساده ترین روش برای درست کردن یه کوکوی خوشمزه

مواد لازم👇🏻

سیب زمینی ۵ عدد متوسط

تخم مرغ ۳ عدد

پیاز ( اختیاری ) ۱ عدد متوسط

شوید خشک ( اختیاری ) ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت کوکو سیب زمینی

مرحله اول_ برای تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی ابتدا باید سیب زمینی ها را آبپز کنیم، برای این منظور ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم سپس به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله دوم_ حدود ۲۰ دقیقه زمان برای پختن سیب زمینی ها زمان نیاز است. پس از اینکه پخت سیب زمینی ها به پایان رسید کمی صبر می کنیم تا خنک شوند ( یا اینکه قابلمه را زیر آب سرد قرار می دهیم ) سپس پوست سیب زمینی ها را می گیریم.در این مرحله سیب زمینی ها را رنده کرده و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. توجه داشته باشید که اضافه کردن پیاز به کوکو سیب زمینی اختیاری است ولی باعث خوشمزه تر شدن و پفکی تر شدن کوکو سیب زمینی می شود.

مرحله سوم_ در ادامه پیاز را رنده می کنیم و پس از اینکه با فشار دست آبش را گرفتیم ، پیاز رنده شده را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در این مرحله تخم مرغ را به صورت جداگانه داخل یک کاسه کوچک می شکنیم و ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم_ سپس شوید خشک را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه و تخم مرغ ها را به مواد کوکواضافه می کنیم. توجه داشته باشید که اضافه کردن شوید خشک علاوه بر اینکه عطر بهتری به کوکوی ما می دهد باعث زیباتر شدن ظاهر کوکوها نیز می شود.مواد را خوب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم_ اگر زمان کافی دارید بهتر است برای مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت مایه کوکو را در یخچال قرار دهید تا منسجم تر شود. البته اگر عجله دارید می توانید در همین مرحله کوکوها را سرخ کنید. در ادامه مقداری روغن در یک تابه تفلون می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله ششم_ پس از اینکه روغن داغ شد به اندازه یک پرتقال کوچک از مایه کوکو بر می داریم و با دست آنرا گرد می کنیم و در آخر با فشار کف دست آنرا صاف کرده و به آرامی در  روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ کرده و به همراه نان سرو میکنیم.

نوش جان❤

درباره نویسنده

goldengap

دیدگاهتان را بنویسید