بهداشت و سلامت

فواید گلاب برای جوش صورت+ عکس

نوشته شده توسط goldengap
گلاب برای رفع جوش صورت

فواید گلاب برای درمان جوش صورت

ویژگی‌های ضدعفونی‌‌کننده و ضدمیکروبی گلاب، آن را به ماده‌ای کارآمد در درمان جوش صورت تبدیل کرده است. گلاب، نه‌تنها باکتری‌های ایجادکنندهٔ جوش را از بین می‌برد، بلکه در درمان اثر جوش‌ها و تمیز کردن صورت هم مؤثر است. این ماده، برخلاف بیشتر درمان‌های موضعی جوش، روی پوست بسیار ملایم اثر می‌کند. در حقیقت موجب هیچ نوع التهابی روی پوست‌های حساس نمی‌شود. علاوه بر آن، گلاب می‌تواند قرمزی پوست را تسکین دهد. در ضمن منافذ بسته و پر از آلودگی پوست را باز و تمیز کرده و همچنین تولید چربی روی پوست را کنترل می‌کند. در عین حال از اندازه منافذ موجود روی پوست کاسته و جلوی صدمه احتمالی آینده به پوست را می‌گیرد.

۱۱ روش برای درمان جوش صورت با گلاب

در ادامه ۱۱ روش درمان جوش صورت با گلاب شرح داده شده است:

۱.اسپری گلاب برای درمان جوش صورت

اسپری گلاب برای درمان جوش صورت

مواد لازم

گلاب خالص

شیشه اسپری

پاک‌کنندهٔ صورت

مرطوب‌کنندهٔ غیرمولد جوش (Non-comedogenic)

دستمال کاغذی

زمان مورد نیاز۲ دقیقه

روش درمان

ابتدا صورت‌تان را با نوعی پاک‌کننده تمیز کرده و سپس به آرامی صورت‌تان را خشک کنید.شیشه اسپری را پر از گلاب خالص کنید.اکنون کمی گلاب به روی صورت‌تان اسپری کنید. اجازه دهید گلاب، ۲۰ ثانیه روی صورت‌تان باقی بماند. سپس با استفاده از دستمال کاغذی، آن را تمیز کنید.اکنون صورت‌تان را با نوعی مرطوب‌کننده غیرمولد جوش، مرطوب کنید.این کار را در طول روز، ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.علت اثربخشی این درمان از آنجایی‌که گلاب، ویژگی‌های ضدباکتریایی و متعادل‌کننده سطح pH پوست را دارد، می‌تواند پوست صورت را از شر چربی‌های اضافی رها کند و از احتمال جمع شدن آنها در منافذ پوست بکاهد. بدین ترتیب پوست جوش نمی‌زند.

۲.ویتامین Cو گلاب برای درمان جوش صورت

ویتامین C و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری پودر قرص‌های ویتامین C

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱۰ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با یک پاک‌کننده تمیز کنید.پودر ویتامین C را با گلاب ترکیب کرده و مخلوطی از آن دو آماده کنید.این مخلوط را به نقاط صدمه‌دیدهٔ پوست و جوش‌های صورت‌تان بمالید.ده دقیقه صبر کنید. سپس صورت‌تان را با آب خنک بشویید.با ضربه‌هایی ملایم به روی صورت، پوست‌تان را خشک کنید.این درمان را روزی یک‌بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان ویتامین C سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند به پوست صدمه‌دیده کمک کند. همچنین خواص ضدالتهابی دارد که می‌تواند جوش‌ها را سریع‌تر درمان کند. این ویتامین، تولید کلاژن را افزایش داده و به درمان اثر جوش‌های روی پوست کمک بسیاری می‌کند.

۳.آبلیمو و گلاب برای درمان جوش صورت

آبلیمو و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پد پنبه

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱۵ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را ابتدا با یک پاک‌کنندهٔ صورت شسته و با ضربات ملایم روی پوست آن را خشک کنید.آب‌لیمو و گلاب را با یکدیگر ترکیب و پد پنبه را درون آن فرو کنید.سپس پد پنبه را روی صورت بکشید تا تمام صورت‌تان از مخلوط گلاب و آب‌لیمو خیس شود.صورت‌تان را ۱۵ دقیقه بعد با آب خنک بشویید.این کار را هفته‌ای ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا جوش‌های صورت‌تان برطرف شوند.علت اثربخشی این درمان آب‌لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند جایگزینی عالی برای پودر ویتامین C باشد. همچنین آب‌لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کمک می‌کنند پوست‌تان سالم، جوان و شفاف به نظر آید. این ماده، نوعی روشن‌کنندهٔ ملایم هم به حساب می‌آید و به درمان اثر به‌جامانده از جوش‌ها کمک می‌کند.

🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

۴. گلیسیرین و گلاب برای درمان جوش صورت

مواد لازم

یک‌و‌نیم فنجان گلاب

۱/۴ فنجان گلیسیرین

پاک‌کنندهٔ صورت

مرطوب‌کننده

پد پنبه

زمان مورد نیاز۲ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با نوعی پاک‌کننده تمیز کنید.اکنون گلیسرین و گلاب را با هم ترکیب کنید.پد پنبه را درون مخلوط فرو ببرید.پنبه را به قسمت‌های صدمه‌دیدهٔ پوست و جوش‌هایتان بزنید و بگذارید خشک شود.اکنون مرطوب‌کننده به صورت‌تان بزنید.این کار را تا زمان درمان جوش‌ها، روزی ۱ تا ۲ بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان این درمان برای افرادی که پوست خشک و جوش صورت دارند، عالی است. گلیسیرین مانع از خشک شدن پوست‌تان می‌شود و در عین حال، آلودگی و چربی‌های آن را پاک می‌کند. ترکیب آب‌لیمو و گلیسیرین منافذ پرشده از آلودگی و چربی را باز کرده و آنها را تمیز می‌کند و شیوع جوش‌های صورت را به حداقل می‌رساند.

۵.گل سرشوی و گلاب برای درمان جوش صورت

گل سرشوی و گلاب برای درمان جوش صورت

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری گل سرشوی

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱۵ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با نوعی پاک‌کنندهٔ صورت تمیز کنید.گل سرشوی را با گلاب ترکیب کنید؛ به‌گونه‌ای که به خمیری یک‌دست و صاف دست یابید.اکنون خمیر را به شکل ماسک روی پوست‌ صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود.به محض اینکه خمیر کاملا خشک شد، صورت‌تان را با آب سرد بشویید و خمیر را از روی صورت پاک کنید.این کار را هفته‌ای ۲ تا ۳ بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان گل سرشوی، سرشار از مواد معدنی ضروری برای تغذیهٔ پوست و بهبود سلامت آن است. این ماسک می‌تواند چربی‌های اضافی و آلودگی‌های روی پوست را پاک کند و جوش‌ها را از بین برده و به پوست‌تان طراوت ببخشد.

۶.جوش شیرین و گلاب برای درمان جوش صورت

جوش شیرین و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین

۲ قاشق غذاخوری گلاب

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱ دقیقه

روش درمان

ابتدا صورت‌تان را با یک پاک‌کنندهٔ صورت تمیز کنید.جوش شیرین و گلاب را ترکیب و خمیری یک‌دست درست کنید.این خمیر را به شکل ماسک روی صورت بمالید.پوست‌تان را با حرکاتی دورانی ملایم ماساژ دهید تا به لایه برداری پوست کمک کنید.بعد از یک دقیقه ماساژ، صورت‌تان را با آب سرد بشویید.این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.علت اثربخشی این درمان جوش شیرین لایه‌برداری عالی است و در حذف چربی‌های اضافی و آلودگی‌های پوست مؤثر است. این ماده به‌تنهایی می‌تواند احتمال گسترش جوش روی صورت را کاهش دهد و صورت‌تان بسیار کمتر از گذشته جوش بزند.

۷.سرکه سیب و گلاب برای درمان جوش صورت

سرکه سیب و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۱/۲ فنجان گلاب خالص

پاک‌کنندهٔ صورت

پد پنبه

مرطوب‌کنندهٔ غیرمولد جوش

زمان مورد نیاز۲ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با یک پاک‌کنندهٔ صورت تمیز کنید.سرکهٔ سیب و گلاب را با هم ترکیب کنید.پد پنبه را درون این ترکیب فرو ببرید.پنبه را به صورت‌تان بمالید و آن‌قدر صبر کنید تا صورت‌تان خشک شود.اکنون به صورت‌تان مرطوب‌کننده بمالید.این کار را روزی ۱ تا ۲ بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان این درمان برای افرادی که پوست چرب دارند، عالی است. سرکهٔ سیب، تولید چربی را کنترل می‌کند و آنتی‌اکسیدانی مناسب برای پوست به حساب می‌آید. ترکیب سرکه و گلاب کمک می‌کند که منافذ پرشده از آلودگی پوست باز شده و تمیز شوند. سرکهٔ سیب از گسترش جوش صورت پیشگیری می‌کند.

۸.آرد نخودچی و گلاب برای درمان جوش صورت

آرد نخودچی و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱۵ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با نوعی پاک‌کننده تمیز کنید.با ترکیب آرد نخودچی و گلاب، خمیری یک‌دست و صاف درست کنید.خمیر را مانند ماسک به صورت بمالید.به‌محض اینکه خمیر روی صورت‌تان خشک شد، صورت‌تان را با آب سرد بشویید.این کار را هفته‌ای ۱ تا ۲ بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان این ماسک می‌تواند پوست را عمقی تمیز کند و تمام منافذ بسته پوست را باز کرده و از آلودگی‌ها پاک کند. خمیر آرد نخودچی و گلاب می‌تواند شما را از شر پوست‌های مرده صورت‌تان رها کند. همچنین چربی‌های اضافی پوست را پاک می‌کند و از اندازه جوش‌های صورت می‌کاهد.

۹.پودر فندق افسونگر و گلاب برای درمان جوش صورت

پودر فندق افسونگر و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری پودر فندق افسونگر ( گیاه گلداری است که در آمریکای شمالی، ژاپن و چین یافت می‌شود.)

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پد پنبه

پاک‌کنندهٔ صورت

مرطوب‌کنندهٔ غیرمولد جوش

زمان مورد نیاز۲ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با نوعی پاک‌کنندهٔ صورت تمیز کنید.پودر فندق افسونگر و گلاب را با هم ترکیب کنید.پد پنبه را درون این ترکیب فرو ببرید.مخلوط را روی صورت بمالید و صبر کنید تا آن خشک شود.مرطوب‌کننده به صورت بمالید.این کار را ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید.علت اثربخشی این درمان فندق افسونگر از التهاب پوست می‌کاهد و توانایی درمان جراحت‌های پوست را بالا می‌برد. همچنین از خارش پوست کاسته و جلوی صدمه به آن را می‌گیرد. این درمان، پوست را تمیز، سالم و بدون جوش نگه می‌دارد.

۱۰.پودر چوب صندل و گلاب برای درمان جوش صورت

پودر چوب صندل و گلاب برای درمان جوش صورت

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

۱ قاشق غذاخوری گلاب

پ

پاک کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۱۵ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با یک پاک‌کنندهٔ صورت تمیز کنید.پودر چوب صندل و گلاب را با هم ترکیب و خمیر یک‌دستی آماده کنید.این خمیر را به صورت ماسک روی صورت بمالید.به محض اینکه خمیر روی صورت خشک شد، صورت‌تان را با آب سرد بشویید.این درمان را هفته‌ای یک تا دو بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان چوب صندل، در طب آیورودا به‌کار می‌رود. در این طب باستانی که در هند طرفداران بسیاری دارد، از گیاهان، ماساژو یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود. چوب صندل برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند جوش کاربرد دارد. چوب صندل این کار را با پاک کردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌های پوست انجام می‌دهد و از التهاب‌های پوستی می‌کاهد.

۱۱.خیار،عسل و گلاب برای درمان جوش صورت

خیار عسل و گلاب برای درمان جوش

مواد لازم

یک عدد خیار با اندازهٔ متوسط ( حدود ۵ سانتی‌متر)

۲ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص

پاک‌کنندهٔ صورت

زمان مورد نیاز۳۰ دقیقه

روش درمان

صورت‌تان را با نوعی پاک‌کننده تمیز کنید.خیار را رَنده کرده و به عسل و گلاب اضافه کنید.این مخلوط را مانند ماسک روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود.به‌محض اینکه مخلوط خشک شد، صورت‌تان را با آب سرد بشویید.این درمان را هفته‌ای ۱ تا ۲ بار انجام دهید.علت اثربخشی این درمان این ماسک برای زنانی که پوست بسیار حساسی دارند، ماسکی کاربردی و مناسب است. زیرا این ماسک نه‌تنها بسیار ملایم عمل می‌کند، بلکه به دلیل خواص ضدعفونی‌کنندگی (عسل) و ضدباکتریایی (گلاب) می‌تواند جوش‌ها را درمان کند. خیار هم پوست ملتهب و قرمز را آرام کرده و تسکین می‌دهد.

🚫👇🏻🚫👇🏻🚫👇🏻🚫👇🏻🚫👇🏻🚫👇🏻🚫👇🏻

هشدار مهم!برای استفاده از هرنوع ماده‌ای برای درمان و مراقبت خانگی پوست، ابتدا ماده موردنظر را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان و بعد درصورت نداشتن آلرژی، آن را روی سطح گسترده‌تری از پوست استفاده کنید.

درباره نویسنده

goldengap

دیدگاهتان را بنویسید