سبک زندگی

آیین همسرداری

نوشته شده توسط goldengap
آیین همسرداری سبک زندگی بهتر

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃آیین_همسرداری‌ 💕❤

معنایِ زندگیِ مشترک یک مقدار قبول کردنِ این موضوع است که ” من کارهایی را میکنم که دوست ندارم و درست نمیدانم ولی چون تو میخواهی انجام میدهم. “چون اگر قرار باشد معنایِ دوستی یا دوست داشتن این باشد که “تو باید کارهایی را انجام دهی که من دوست دارم “این اوجِ خودخواهی است. دوست داشتن یعنی اینکه ” من کارهایی را میکنم یا نمیکنم که تو دوست داری یا دوست نداری حتی اگر با آنها موافق نباشم. “اگر من مدعی شدم که کسی را دوست دارم معنایش این نیست که ” تو را دوست دارم تا زمانیکه مثلِ من حس و احساس میکنی مثلِ من فکر میکنی و مثلِ من عمل میکنی. ” این که اسمش دوست داشتنِ دیگری نیست بلکه تا حدودی خودمداری و خودمحوری است.

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

احترام به شخصیت همسر باید ناموس زندگی مشترک باشد 🔹به هیچ وجه و به هیچ بهانه ای نباید به همسر بی احترامی کرد ، حتی در اختلافات و اوج عصبانیّت🔹احترام فقط وظیفه زن نیست ؛ مرد هم باید به همسرش احترام بگذارد .🔹احترام ، کوچک و بزرگ هم ندارد ؛ همه ی اعضای خانواده باید به یکدیگر احترام بگذارند .🔹تمام رفتارها و گفتارها باید به گونه ای باشد که شخصیت همسر زیر پا له نشود .🔹حفظ حرمت و شخصیّت همسر ، باید هم در خلوت رعایت شود و هم در جمع .❤️مصادیق احترام و بی احترامی :

1️⃣نوع صدا زدن

2️⃣شیوه ی درخواست ها

3️⃣سلام دادن

4️⃣استقبال و بدرقه

5️⃣گوش دادن به صحبتهای همسر

6️⃣احترام به خانواده همسر

7️⃣فحش دادن

8️⃣کتک

9️⃣تمسخر

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

🔷موفقیت در ازدواج با یادگیری شیوه‌ی گفتگو با هم نسبت مستقیم دارد. موفقیت گفتگوهای زناشویی به این بستگی دارد که طرفین در گفتگوهایشان پایه‌ای ترین اصل تئوری انتخاب را که می‌گوید «ما فقط می‌توانیم رفتارهای خودمان را کنترل کنیم»، خوب درک کرده باشند. اکثر گفت و شنودها در دنیای واقعی عمیق ریشه در کنترل بیرونی دارد.🔸 برای مثال، من سعی می‌کنم شما را قانع کنم که اگر پیشنهاد مرا بپذیرید از ناراحتی‌هایتان به میزان زیادی کاسته خواهد شد. شما هم سعی می‌کنید دقیقا همین کار را در مقابل من انجام دهید. لطفا دقت بفرمایید: «در مقابل من و نه برای من.»🔸از طرف دیگر، در گفت و شنودی که براساس تئوری انتخاب باشد، هر یک از طرفین می‌تواند پیشنهاد کند که به نظر او چه کاری به حل مشکل‌شان کمک می‌کند.🔸 به چنین گفتگویی، گفتگوی برنده – برنده می‌گویند و دو طرف احساس برنده بودن دارند. در معاملات مسکن به مذاکره‌ای برنده برنده می‌گویند که وقتی من می‌خواهم خانه‌ای را صد میلیون بفروشم، شما می‌خواهید هشتاد میلیون برای آن بپردازید و در آخر با هم بر سر نود میلیون به توافق می‌رسیم. در این جا حرف هیچ کدام از ما به کرسی ننشسته است اما به نظر هر دوی ما، این مبلغ مورد توافق است.

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

دعوا و بحث بين افراد اجتناب ناپذيره ولى⛔️

دعوا توى جمع ممنوع!حتى اگر قهريد و مجبوريد با هم به يک مهمانى برويد اصلا نيازى نيست آدماى اون جمع متوجه قهر و مشكل شما بشوند.✅موقتا آشتى مصلحتى كنيد.گاهى حتى همين آشتى ساختگى باعث رفع مشكل شدهاما تاكيد ميكنم كه اين راه حل مسئله نيستبلكه نياز هست كه حتما در موقعيت مناسب راجع به ناراحتى پيش آمده صحبت كنيد.فقط هنگام حل مسئله حتما به اين نكات دقت كنيد▪️ فقط روی مشکل تمرکز کنید.▪️ به گذشته بازنگردید.▪️ کنایه نزنید.▪️ توهین نکنید.▪️ خوب بشنوید.

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

🥀 مرگ عاطفی همسران چهار مرحله دارد : 🌿مرحله 1: مخالفت در زمینه عاطفی و در زندگی زناشویی این مسأله به کرات اتفاق می‌افتد زیرا تعداد تعاملات میان فردی زوجین خیلی زیادتر از انواع دیگر روابط است و به همین نسبت احتمال بروز اختلاف میان آنها بیشتر است. اگر مخالفت‌های کوچک خود را بیان نکنید و با توجه به تعداد موارد پیش آمده، از خیر مطرح کردن آنها بگذرید، این مخالفت‌های کوچک جمع شده و کم‌کم به علامت هشداردهنده بعدی یعنی رنجش و عصبانیت تبدیل می‌شود. 🌿مرحله 2: رنجش و عصبانیتدر این مرحله شما فرد مقابل را سرزنش و ملامت می‌کنید و فرد مقابل هم عکس‌العمل نشان می‌دهد و شما را مورد حمله قرار می‌دهد. خیلی مواقع که سر موضوع کوچک و بی‌ربطی دعوای بزرگی راه می‌افتد علت آن را باید در جای دیگر و موضوع دیگری جستجو کنید. اگر رنجش و عصبانیت، مدام تکرار شود شما در مقام جلوگیری از آن، با به درون ریختن این عصبانیت و رنجش و انباشت انرژی منفی بسیار در درونتان پا به مرحله سوم می‌گذارید. 🌿مرحله 3: عدم پذیرش و طردبعد از یک دعوای مفصل، در را به هم می‌کوبید و از منزل خارج می‌شوید. شما در منزل و زیر یک سقف هستید ولی به یکدیگر بی‌اعتنایی می‌کنید و یکدیگر را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهید. در واقع طرف مقابل را هم از دیده و هم از دل بیرون می‌کنید. بیشتر جدایی‌ها و طلاق‌ها در این مرحله اتفاق می‌افتد. این دوره بحرانی ترین دوره اختلافات و در حقیقت زمان به زانو در آمدن آخرین تلاش‌های عاطفی طرفین برای بقای زندگی مشترکشان می‌باشد. 🌿مرحله 4: سرکوبسرکوبی نوعی احساس کرخی و بی‌حسی است. شما دیگر احساسات منفی خود را حس نمی‌کنید اما در مقابل، بهای بزرگی می‌پردازید و دیگر احساسات مثبت خود را نیز لمس و درک نخواهید کرد. آنچه این مرحله را فاجعه‌آمیز می‌کند نوع رابطه‌ای است که بین زوجین وجود دارد. به این ترتیب که همه چیز خوب و مرتب به نظر می‌رسد و طرفین به ظاهر زندگی خوبی در کنار یکدیگر دارند اما در واقع بسیاری از استعدادها و مهارت‌های عاطفی خود را فراموش کرده‌اند و به یک جسد ماشینی و متحرک تبدیل شده‌اند که زندگی محدود و بی‌طراوتی را دنبال می‌کند.

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃

درباره نویسنده

goldengap

دیدگاهتان را بنویسید